Jätä yhteydenottopyyntö myynnille

 

Ravintoloitsijan muistilista digitaalisten menutaulujen hankintaan

Neljä käytännön vinkkiä digitaalisten menunäyttöjen hankintaan.

Ravintoloitsijan muistilista digitaalisten menutaulujen hankintaan

Manu Mesimäki

Liiketoimintajohtaja

358 50 388 1000

manu.mesimaki@zetadisplay.com

LinkedIn

Facebook

Twitter

Digitaaliset menutaulut korvaavat enenevissä määrin perinteiset valolaatikot, esimerkiksi pikaruokaloissa ja liikenneasemilla.

Kasasin neljä käytännön vinkkiä ravintoloitsijoille, jotka suunnittelevat digitaalisten menunäyttöjen hankintaa tai haluavat hyödyntää niitä vieläkin tehokkaammin myynnin kasvuun.

1. Hyödyt edellä suunnitteluun

Aloita aina vastaamalla alla oleviin kysymyksiin ensin.

Mitä haluan saavuttaa digitaalisilla menutauluilla?

Jos haluat lisää euroja kassaan, voit miettiä missä annoksessa on parempi euromääräinen kate ja tuoda niitä esille menunäytöillä.

Miksi investoin näyttöihin, kun kolmasosalla hinnasta saan näyttävät valomainokset?

Jos sisältö ei vaihdu, digitaalisuus ei ole ratkaisu.

Voit vaihdella näyttöjen sisältöjä esimerkiksi ruuhka-aikojen mukaan.  Perjantai-iltapäivänä näytöillä tuodaan esiin pikaruokia, sillä niiden valmistus on nopeampaa kuin à la carte -annosten.

2. Kirjaa ylös tavoitteet ja tee sen pohjalta sisältösuunnitelma

Tavoitteet, kuten vaikkapa myynnin kasvu, on mahdollista vain jos niiden toteutukseen on selkeä suunnitelma.

Jos oma aika ei riitä niin ulkoista tämä työ, mutta älä jätä tekemättä.

Aloita sisällön suunnittelu listaamalla ylös kaikki ravintolan myyntiin vaikuttavat asiat (viikonpäivät, kellonajat, vuodenajat, tapahtumat, sijainti jne.) ja poimi niistä tärkeimmät, jotka vaikuttavat menutaulujen sisältöön. Muista huomioida myös yhteistyökumppanit, kuten juomatoimittajat, ja näiden mahdolliset sisällöt.

Kun sisällöt ovat selvillä, täytyy seuraavaksi päättää kuka tekee päivitystyöt.  Mieti kuinka nopeasti muutoksia pitäisi pystyä tekemään? Entä kuka on vastuussa materiaalien tuotannosta?

3. Huomioi sisältö ja tila laitevalinnoissa

Sisällön asettamat tarpeet vaikuttavat laitevalintoihin. Menutaulujen määrään vaikuttaa sisällön lisäksi myös tila. Tärkeää on muistaa myös näyttöjen kirkkaus, sillä sekin on tärkeä ominaisuus laitevalintaa tehtäessä.

Varmista aina, että laitteet ovat tarkoitettu myymäläkäyttöön ja niissä on pitkät on-site vaihtotakuut. Huolehdi myös, että toimittajan ohjelmistot, valvontapalvelut ja huoltoprosessi ovat kunnossa.

4. Seuraa ja reagoi myös käyttöönoton jälkeen

Digitaalisten menunäyttöjen rahallinen hyöty on suorassa suhteessa siihen miten aktiivisesti niitä käytät.

Muista 2. kohdassa tekemäsi sisältösuunnitelma ja huolehdi, että siinä määritellyt asiat tulevat osaksi jokapäiväistä tekemistä. Reagoi jos liiketoiminnassa tapahtuu muutoksia.

Kaikkea ei tarvitse tehdä itse. Esimerkiksi panostus näyttävään sisältöön tai käytännön tekemisen ulkoistus maksaa itsensä kyllä takaisin.

Jos tarvitset apua laitevalinnoissa tai oman ravintoja sisältöjen suunnittelussa, ota yhteyttä!

Terveisin,

Ville-Pekka

Ota yhteyttä
© 2017 ZetaDisplay Finland Oy | Privacy policy