Jätä yhteydenottopyyntö myynnille

 

Case Select Service Partner Finland Oy

Kellontarkka sisältö ohjaa asiakasvirtoja

Select Service Partner Finland Oy (SSP Finland) on maailman johtava ravintolapalveluiden tuottaja lentokentillä ja juna-asemilla 30 maassa.  Suomessa SSP Finland vastaa Helsinki-Vantaan, Rovaniemen, Oulun ja Turun lentoasemien ravintolapalveluista.

Matkustusympäristöt, kuten lentokentät, asettavat omat haasteensa mainosnäytöille. Lentokenttien asiakkaat ovat aina läpikulkumatkalla. Lentokenttä muodostaa myös oman pienoismaailmansa, joka on täynnä kohtaamisia matkustajien, saattajien ja henkilökunnan välillä.

Lentokenttä ei koskaan nuku

Kentällä palvelu kuitenkin pelaa ja ruokaakin saa ympäri vuorokauden. Miten lentokentän kansainvälinen asiakaskunta ja ”always on” -ajattelu sitten huomioidaan Digital Signage -järjestelmässä eli näyttöjen sijoittelussa ja sisällöissä?

Tärkein näyttöjen tehtävä on ohjata asiakkaita sisään eli sijainti mietitään sen mukaisesti. Sisällönsuunnittelussa taas on tärkeää kohdentaminen esimerkiksi vuorokauden ajan ja sesonkien mukaan.

SSP Finland Jussi Laakso”Sisältöjä ajetaan useammalla kielellä. Koska palvelemme 365 päivää vuodessa, pystymme huomioimaan kaikki mikrosesongit, kuten esimerkiksi laskiaisen, vapun tai äitienpäivän. Huomioimme myös kansainväliset teemat kuten kiinalaisen uudenvuoden ja Pyhän Patrikin päivän”, kertoo SSP Finlandin Jussi Laakso, Director, Marketing and Business Development.

Tavoitteena parempi asiakaskokemus

Näytöt vaikuttavat Laakson mukaan lentokentillä ja sen kahviloissa ja ravintoloissa asioivien asiakaskokemukseen merkittävästi. ”Hienona esimerkkinä tästä on maailman parhaaksi lentoaseman viinibaariksi tänä vuonna valitun Wine & View viinialuevideot, jotka ilahduttavat suuresti siellä asioivia ja sopivat ympäristöönsä 100 %,” kertoo Laakso.

Laakso nimeää myös yllättävän kohderyhmän, kun puhutaan asiakaskokemuksesta ja sen merkityksestä.

”Näyttöjen tulisi tarjota erityisesti yksinmatkustaville mielenkiintoista sisältöä minkä ääressä viihtyä.”

Kellontarkkaa sisältöä

SSP Finlandilla on laaja brändiportfolio eli ravintolat ja kahvilat myyvät monien eri valmistajien tuotteita. Tämä täytyy huomioida näyttökohtaisissa sisällöissä.

”Joka näytön sisältö on räätälöity kunkin pisteen ja pisteenosan tarpeeseen. Seasamin järjestelmillä se on kokolailla vaivatonta,” kehuu Laakso.

Mikä sitten on tärkeintä, kun mietitään ravintolan tai kahvilan näyttöä ja sen sisältöä?  ”Sijainti ja sisältö. Sijainnin tulee olla sellainen, että vieraaseen ennätetään vaikuttaa ajoissa ja sisällön tulee olla sellaista, että se puhuttelee vierasta kyseisenä kellon lyömänä,” vastaa Laakso.

SSP Finland Oy:n asiakkuudesta vastaava Seasamin Myyntipäällikkö Tommi Häkkinen pitää lentoasemia mielenkiintoisina ympäristöinä digitaaliselle viestinnälle. ”Nopeasti sykkivä ympäristö ja alati muuttuvat tarpeet ovat kuin luotuja digitaaliselle viestinnälle. Yhteistyö SSP:n kanssa on ollut meille hyvin antoisaa ja matkalla ollaan opittu valtavasti. Nykyisellään heille tarjoamamme palvelu on pitkälti asiakaskohtaisesti räätälöityä laiteasennuksista ja käyttöönotoista aina näyttösisällön tuotantoon saakka”, kertoo Häkkinen.

Hyvä kumppani on aktiivinen sparrauskaveri

Hyvään yhteistyöhön kuuluu myös se, että sparrausapua saa aktiivisesti koko ajan. ”Uusimpana vinkkinä Seasamilta tuli diginäyttöjen sisällön taktinen markkinointiviestintä, jolla saamme ohikulkijoiden huomion esim. uusitun Fly Inn Restaurantin sisäänkäyntiin aiempaa helpommin,” kertoo Laakso.

SSP Finland on tehnyt yhteistyötä Seasamin kanssa neljä vuotta. Yhteistyöhön päädyttiin, sillä jo tarjouskilpailussa välittyi tekemisen ydin eli asiakaslähtöisyys. ”Heillä oli kilpailutuksessa selkein sisältö ja markkinoiden käyttäjäystävällisin järjestelmä” summaa Laakso.

Seasamin vahvuuksia ei Laakson tarvitse kauaa miettiä.

”Toimintavarmuus ja helppous. Saamme riittävästi syötettä ideoista ja järjestelmät ovat olleet vaivattomia käyttää, ” toteaa Laakso.

Ota yhteyttä
© 2017 ZetaDisplay Finland Oy | Privacy policy