Jätä yhteydenottopyyntö myynnille

 

Case Messukeskus - Leania tapahtumien markkinointia

Messukeskus ulkoisti Digital Signage tekemisen 

Messukeskus ulkoisti vuodenvaihteessa Messukeskuksen ulkoalueilla ja sisätiloissa olevien digitaalisten näyttöjen ja videoseinien sisällöntuotannon ja koordinoinnin Seasamille. Jatkossa Seasam vastaa Messukeskuksessa järjestettävän yli 60 tapahtuman digitaalisten näyttöjen sisällöntuotannosta ja koordinoinnista.

Messukeskus on Suomen suurin tapahtumajärjestäjä sekä tapahtuma-, juhla- ja kongressipaikka. Messukeskus teki yleisöennätyksensä vuonna 2015, jolloin tapahtumakävijämäärä nousi huimaan 1,3 miljoonaan.

Case Messuskeskus - Leania tapahtumamarkkinointiaSuomen suurimmalla tapahtumajärjestäjällä on käytössään mittava Digital Signage -järjestelmä. Siihen kuuluu 64 erillistä näyttöä, joista yhdeksän on siirrettäviä näyttöjä.  Näin laajan kokonaisuuden sisällöntuotannon ja koordinoinnin ulkoistaminen on valtaisa projekti. Messukeskuksen palvelu- ja tuotantojohtaja Mika Vakkilaisen mukaan Seasam on vastannut haasteeseen tosissaan.

Ulkoistus varmistaa tuottavan ja tehokkaan tekemisen

Messukeskuksessa alettiin noin vuosi sitten soveltaa Lean-toimintamallia.  Eli käytännössä yritystä katsotaan kokonaisuutena: mitä ollaan tekemässä ja miten asia omassa organisaatiossa tehdään. Tämän jälkeen pyritään virtaviivaistamaan tekemistä eli tehdään oikeita asioita ja minimoidaan turha työ.

Palvelut ja tuotanto -yksikön palveluryhmäpäällikkö Anne Iho näkee ulkoistamisen liittyvän luontevasti Lean-toimintamalliin.

”Toimintavarmuus on parempi, kun tekeminen on ulkoistettu.  Lisäksi kehitystyö on tuloksellisempaa, sillä Seasam tietää alan trendit ja osaa soveltaa ne käytäntöön. Odotettavissa on myös taloudellista hyötyä pidemmällä aikavälillä.”

Tulokset puhuvat puolestaan

Suomen suurin tapahtumajärjestäjä kehuu Digital Signage -järjestelmän luotettavuutta ja tiimin sparraavaa tapaa tehdä yhteistyötä.  ”Olemme yhteistyössä kehittäneet järjestelmään uusia ominaisuuksia Messukeskuksen tarpeiden pohjalta”, kertoo Vakkilainen.

Case Messukeskus artikkelikuva 2

Sekä Vakkilainen että Iho kiittelevät Seasamin aktiivista ja oma-aloitteista palvelua. Tiedonkulku Seasamin, Messukeskuksen ja ulkopuolisten yhteistyökumppaneiden kesken on ulkoistuksen haasteellisin osuus. ”Seasam ei kuitenkaan odota, että meiltä tulee tietoa, vaan he kysyvät tietoa aktiivisesti. Se on erittäin tärkeää tällaisessa tilanteessa, kun toimijoita on monia”, kertoo Iho.

Seasamin markkinointi ja palvelutuotannon päällikkö Rami Autio nimeää Ihon mainitseman aktiivisuuden pyrkimykseksi ymmärtää toimintakulttuuria.

”Sisäisen toimintakulttuurin ymmärrys on tärkeää. Hiljainen dokumentoimaton tieto edellyttää meiltä periksiantamatonta aktiivisuutta, mutta nöyrän palvelevan asenteen. Meillä panostetaan prosesseihin ja jokainen tapahtumatoteutuksen toimintamallin osa on piirretty auki ja tarkasti ohjeistettu.”

Kun yhteistyö toimii, ovat tuloksetkin sen mukaisia. ”Antoisinta on se mitä olemme yhdessä saaneet aikaiseksi. Messukeskus on DS-järjestelmän osalta kansainvälisessäkin vertailussa todella korkealla”, kehaisee Vakkilainen.

 

Ota yhteyttä
© 2017 ZetaDisplay Finland Oy | Privacy policy