Jätä yhteydenottopyyntö myynnille

 

Elektroniset hyllyetiketit – tulevaisuuden mahdollistajat

ESL on Suomessa sen verran uusi juttu, että pieni taustoitus ja esittely lienee paikoillaan. ESL, eli Electronic Shelf Label eli Elektroninen Hyllyetiketti on perinteisen hintalapun seuraaja. ESL mahdollistaa reaaliaikaisen tiedon ja grafiikan päivittämisen eri järjestelmistä, näin säästäen käytännössä hintalappujen tai muiden etikettien vaihtamiseen kuluvan ajan ja mahdollistaen nopean reagoinnin.

Elektroniset hyllyetiketit – tulevaisuuden mahdollistajat

Tatu Leppänen

Myyntipäällikkö

040 485 8729‬

tatu.leppanen@zetadisplay.com

LinkedIn

ESL-ei ole pelkästään vähittäistavarakaupan hintalappujen korvaamista vaan niitä voidaan käyttää minkä tahansa hyllyetiketin korvaamiseen; varastoissa käsitellään tuhansia artikkeleita, datakeskuksissa laitteiston määrä lasketaan sadoissa, etiketit saattavat olla asiakkaan tai yhteistyökumppanin tiloissa jne.

Kuten mainittu, ESL on melko uusi juttu täällä pohjolassa, mutta jo lyhyen ajan kuluessa on käynyt selväksi että sen kaikkia käyttötarkoituksia ja etuja ei ole vielä käsitetty.

Tämän kirjoituksen tarkoitus on herättää ajattelemaan ESL:llää ratkaisuna ongelmiin joita et ehkä tiennyt olevan olemassa.

Erilaisissa ESL-projekteissa korostuu kuitenkin jonkun tietyn ongelman ratkaiseminen. Olisi tärkeää käydä tarkasti läpi mitä muita hyötyjä ratkaisulla voidaan saada ja mitä sillä voidaan tehdä. Listaan tässä muutamia ESL:n mahdollisuuksia. Automatisoinnin ja luovuuden myötä on muitakin mahdollisuuksia, mutta nämä ovat tällä hetkellä jo todellisuutta.

Samat hinnat kaikissa kanavissa – Omnichannel on tulevaisuutta, kukapa ei olisi katsonut netistä hintaa ja lähtenyt myymälään ostamaan tuotetta. On varmasti turha mainita ongelmia joita syntyy kun hinnat vaihtelevat miten sattuu?

Markkinointi – Haluatko tuoda esille tuotteiden ominaisuuksia kuten gluteenittomuutta tai ekologisuutta? Vaihdatko viikoittain sata tarjoushintaa?

Hävikin vähentäminen – Tarjoukset ovat näkyvillä ajallaan, tuotteiden hintoja voidaan muuttaa menekin mukaan, tuotetiedot ovat oikein. Kaikki nämä vauhdittavat varaston kiertonopeutta

Nopea reagointiaika – Onko Black Friday tai kampanjahinnoittelu unohtunut? Tekeekö kilpailija radikaaleja muutoksia? Uusien hintojen ajo kassaan voi kestää kaksi minuuttia mutta lappujen vaihtaminen myymälään kaksi tuntia, sähköisille lapuille hintojen vaihtaminen kestää minuutin

Varastosaldojen esilletuonti – Saldojen seuraamisen lisäksi työntekijöiltä voi säästyä paljon aikaa kun asiakkaiden ei tarvitse kysyä “Onko tätä tuotetta vielä jäljellä?”

Saldohälytykset – Jos saldoja on tarpeen seurata myymälässä, sähköiset laput voidaan aukioloaikojen ulkopuolella muuttaa esim. Kokonaan punaisiksi jotta henkilökunta osaa tilata lisää

Lämpökartan luominen myymälästä – Tiedätkö mistä tuotteesi myyvät parhaiten? ESL:n avulla tiedät

Sisäinen info huomaamattomilla merkinnöillä – Onko tiettyjä tietoja jotka olisi hyvä esim. Inventaarion yhteydessä tuoda esille? Laita lapun yläreunaan pieni punainen pallo, tai vaikka kaksi

Keräilyn helpottaminen – Jos tehdään satunnaisia keräilyjä tai on muuten tarve saada tietyt tuotteet näkyville keräilyn yhteydessä, sähköiset laput saadaan vilkuttamaan LED-valoa

QR- ja viivakoodit – Osallista asiakkaat etsimään lisätietoa tuotteista ja helpota ostoksen tekemistä

Kun ongelma ja käyttötarkoitus ovat löytyneet, seuraa jossain vaiheessa hankintaa ROI-laskelma. ESL:n takaisinmaksun laskemiseen liittyy ns. kovia arvoja sekä pehmeitä arvoja. Kovat arvot ovat selkeitä työajan tai materiaalien säästöjä, pehmeät arvot ovat esim. asiakkaiden luottamuksen kasvu tai työntekijöiden viihtyvyys.

Julkaisemme lähiaikoina jatkoa tälle kirjoitukselle ja käymme tarkemmin läpi ESL:n takaisinmaksua.

Ja eikun ottamaan yhteyttä.

Ota yhteyttä
© 2017 ZetaDisplay Finland Oy | Privacy policy